narrowcasting

Wat is narrowcasting?

Om uit te leggen wat narrowcasting is, is het het handigst om aan te geven wat het tegenovergestelde is. Tegenover narrowcasting staat broadcasting. Dat is de ‘klassieke manier’ van het uitzenden van informatie. Vergelijk het met tv-programma’s waar veel mensen naar kijken. Vele mensen kijken naar hetzelfde programma, terwijl hierbij ongetwijfeld sprake is van consumenten met heel grote onderlinge verschillen. Welnu, narrowcasting is gebaseerd op gepersonaliseerde informatie. Bedrijven kunnen zo veel gerichter adverteren of informatie delen. Via beeldschermen in bijvoorbeeld treinen of wachtkamers wordt dit veelvuldig gedaan. Hier zit natuurlijk complexe technologie achter. Het bestaat pas sinds 2005.

Zakelijke en educatieve doeleinden

Ontvang jij op de zaak regelmatig zakenrelaties, studenten of andere groepen gasten? Een digitaal presentatiebord is dan zeker geen overbodige luxe. Hiermee kun je zelfs draadloze presentaties geven! Na de presentatie is het heel simpel om een PDF-bestand van je presentatie te maken en deze te delen met je publiek. Verder zie je op scholen en onderwijsinstellingen ook steeds meer digitale whiteboards. Voor deze educatieve doeleinden komen er ook voortdurend meer specifieke producten op de markt. De manier waarop de informatie overkomt op publiek is in ieder geval optimaal bij narrowcasting!