Waar moet een online marketeer aan voldoen?

Goed, je hebt de benodigde papieren voor online marketeer binnen en nu ben je op zoek naar een baan. De vraag naar online marketeers groeit gelukkig snel en ook het aanbod van online marketeers is groot. De arbeidsmarkt is echter wel heel competitief, dus het is handig als jij je goed kan onderscheiden en kan laten zien dat bedrijven jou nodig hebben in plaats van iemand anders. Er zijn een aantal skills die een online marketeer in ieder geval moet beheersen. Deze vind je hieronder.

Profiel

Wanneer we het hebben over online marketing, vallen hier een aantal posities onder. Zo heb je functies als contentmarketeer, webanalist of conversiespecialist. Bij elke functie horen natuurlijk ook weer andere eisen en kwaliteiten die je moet beheersen. Over het algemeen geldt dat je voor functies als online marketeer analytisch vermogen moet hebben, om gedrag te analyseren. Strategisch inzicht, om ambities en doelstellingen te kunnen behalen. Resultaatgerichtheid, om het maximale uit de beschikbare middelen te halen. Plus goede communicatievaardigheden, om opdrachtgevers te kunnen overtuigen van goede projecten en campagnes. Hiernaast kun je je eigen kennis verbreden door veel workshops te volgen of cursussen, zodat je een specialisatie hebt waarvoor bedrijven jou kunnen inzetten.

Zo kom je snel aan een baan

Om het zoekproces naar een baan te versnellen, raden wij je aan om een account aan te maken op vacaturesites en ook gericht te gaan zoeken naar vacatures in steden waar je graag zou willen werken. Zo specificeer je je zoekopdracht en zul je dus ook sneller een geschikte baan vinden waar jij naar op zoek bent. Zoek bijvoorbeeld naar vacatures voor ‘online marketeer in Rotterdam’. Als het goed is krijg je dan een hele lijst te zien met beschikbare vacatures voor online marketeers in Rotterdam. Gebruik ook de kracht van je eigen netwerk door relevante mensen te laten weten dat je op zoek bent naar een baan.

Geef een reactie