RLSA campagne: wat is het en hoe werkt het?

RLSA, ook wel Remarketing Lists for Search Ads, is een functie binnen Google ads die tekstadvertenties koppelen aan mensen die al eens een keer op je website zijn geweest. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om RLSA toe te voegen aan jouw lopende Search campagne, en daarop een hoger bod instellen aangezien deze gebruikers hoogst waarschijnlijk een stuk relevanter zijn.

Hoe maak je een RLSA campagne?

Het maken van een RLSA campagne is vrij gemakkelijk. Zo kun je bij ‘alle campagnes’ klikken op de campagne waaraan je de remarketinglijst wilt toevoegen. Vervolgens klik je op het blauwe potloodje en kies je of je de remarketinglijst aan enkel de advertentiegroep of aan de gehele campagne wil toevoegen. Vervolgens klik je de optie hoe ze interactie hebben gehad met uw bedrijf aan en kies je voor websitebezoekers. Als je de remarketinglijst hebt aangeklikt, klik je op observatie (dit zorgt ervoor dat ook de andere gekozen zoekwoorden nog worden weergegeven).

Strategieën

Je kunt in je RLSA-campagne verschillende strategieen toepassen. Zo is het mogelijk dat je op bepaalde zoektermen de biedingen verhoogd voor gebruikers die ook in jouw remarketinglijst zitten. Tevens is het mogelijk om de zoektermen wat breder in te zetten voor mensen die ooit al eens op jouw website zijn geweest. Iets wat je anders wellicht niet zou durven. Tot slot zou je kunnen nadenken over de upselling mogelijkheden, aangezien je met RLSA ook ervoor kunt kiezen om enkel kopers of eerdere websitebezoekers te benaderen.

Samenvattend: RLSA is een onderdeel van remarketing (welke gericht is om het adverteren op bezoekers die al eerder op jouw website zijn geweest). Middels een RLSA campagne kun je deze gebruikers heel specifiek benaderen, en daardoor het aantal conversies op je website verhogen. Het is dus zonde om hier niet mee te gaan testen!

Geef een reactie