26 januari 2022

Een Adwords campagne laten opzetten

2 min read

Aan de hand van diverse technieken kan een website gemakkelijk hoger scoren in de organische resultaten van Google. Wil je echter het liefst helemaal bovenaan staan in de zoekresultaten? Dan kun je het beste een Google Adwords campagne laten opzetten. Dit is een advertentie die in Google wordt getoond, die altijd boven de organische resultaten staat. Daarmee trek je gemakkelijk meer bezoekers, maar alleen als de advertentie goed is ingesteld en bezoekers voldoende prikkelt om erop te klikken. Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Schrijf een krachtige metatitel en -omschrijving

De metatitel en -omschrijving zijn de stukjes tekst die mensen in Google lezen, en aan de hand waarvan ze besluiten al dan niet op een link te klikken. Het betreft slechts kleine stukjes tekst, waar je precies de juiste informatie in moet zetten om bezoekers te prikkelen. Kies bijvoorbeeld voor je belangrijkste USP, zodat mensen weten waarom jouw product of dienst het beste is. Een beknopt lijstje USP’s werkt vaak ook goed, hoewel je daar minder gedetailleerde informatie in kunt verwerken. Het gaat er simpelweg om dat de bezoeker weet wat je te bieden hebt en waarom diegene dit specifiek bij jou moet kopen/aanvragen.

Stel de juiste doelgroep in

Om alles uit je advertentiebudget te halen is het belangrijk dat je de juiste doelgroep instelt. Dit klinkt een stuk gemakkelijker dan het is, want een doelgroep formuleren is voor de meesten erg ingewikkeld. Bij een Google Adwords campagne is het echter een van de belangrijkste onderdelen, en als je je doelgroep niet goed instelt, gaat een groot deel van je advertentiebudget verloren. Iedereen die op je link klikt en er vervolgens achter komt dat je niet biedt wat hij/zij zocht, is één betaalde klik teveel. Wees daarom het liefst zo specifiek mogelijk, en denk na over alle mogelijke aspecten en interesses van jouw ideale klant. Hoe specifieker, hoe beter. Een Google Adwords specialist zal je hetzelfde vertellen, behalve wanneer je een product of dienst aanbiedt die voor een zeer grote doelgroep interessant is.

Stel een sterke landingspagina in

Je kunt eigenlijk geen Google Adwords campagne laten opzetten zonder na te denken over een goede landingspagina. Dit is de pagina waarop mensen terecht komen wanneer ze op de link klikken. Deze pagina moet alle informatie bevatten over de specifieke zoekterm waarmee je adverteert, en de bezoeker verleiden het aan te schaffen of met jou in zee te gaan. De reden dat dit op de landingspagina moet is dat mensen weinig geduld hebben. Als ze niet direct vinden wat ze zoeken, of als er iets onduidelijk is, zullen ze terug naar Google klikken en een andere website bezoeken. Het succes van een Google Adwords campagne valt of staat dus met hoe sterk je landingspagina is, vandaar dat elke online marketeer er de nodige aandacht aan zal besteden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *